4human Helse

4human Helse
Vi i 4human er opptatt av mennesker, de ansattes ve og vel, og har supplert vår HR-løsning med tjenesten Helsetelefonen i samarbeid med Volvat. Helsetelefonen er et digitalt legekontor som tilbyr flere forskjellige helsetjenester. 4human HRM har enerett i Norge på å tilby Helsetelefonen som tilleggstjeneste. Alle ansatte hos virksomheter med denne funksjonen aktivert får tilgang til alle tjenestene til Helsetelefonen.

Hvorfor bruke 4human Helse?

Har din bedrift aktivert 4human Helse som en modul kan du ringe når som helst, om hva som helst når det gjelder sykdom og helse – 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Når du ringer, får du snakke med en erfaren sykepleier som lytter til deg, stiller nødvendig spørsmål og gir deg et tydelig svar på hva du skal gjøre. I tillegg så slipper du å reise til legen for å få henvisning og ny time. Virksomheter som benytter seg av denne funksjonaliteten gir den ansatte og dens familie full tilgang til Helsetelefonens tjenester.

De hjelper deg blant annet med:

  • Medisinske spørsmål
  • Resepter
  • Legeattester
  • Henvisninger

Eksempler på helserelaterte utfordringer du kan få bistand med gjennom 4human Helse:

    • Søvn
    • Feber
    • Utslett
    • Stress
    • Smerter
    • Allergier
    • Vaksiner
    • Mobbing
    • Syke barn
    • Seksualitet
    • Egen sykdom
    • Hjelp for nybakte foreldre
    • Mental helse

Viktige funksjoner med 4human Helse?

  • Helsetelefon tjenesten dekker i stor grad det samme som en Helseforsikring med unntak av prioritering i kø for operasjoner
  • Resepter og vaksiner
  • Henvisninger til spesialister
  • Mulighet for videokonsultasjoner
  • Rådgivende sykepleiere 24 timer i døgnet, 365 dager i året
  • Lege er tilgjengelig for tjenester i tidsrommet 07:30 – 22:00 alle dager
  • Jordmor er tilgjengelig for tjenester i tidsrommet 08:00 – 16:00 på alle hverdager
  • Psykisk helsehjelp med sykepleier og selvhjelpsprogrammer innen angst, depresjon og søvnproblemer
  • Spesialister i 4human Helse sitt nettverk

Følgende spesialister er tilgjengelig for 4human Helse sine leger og svarer på spørsmål fra legene senest dagen etter konsultasjonen med pasient:

  • Ortoped
  • Øyelege
  • Nevrolog
  • Psykolog
  • Gynekolog
  • Fysioterapeut
  • Øre-nese-hals
  • Hjertespesialist

Hvem kan bruke 4human Helse?

Alle ansatte i virksomheten og deres familie kan bruke tjenesten. Har du et medisinsk problem så vil 4human Helse hjelpe deg og om ønskelig sette deg i kontakt med en lege. De har lang erfaring, og har siden 2007 levert helseråd via telefon og video til over 500 000 nordmenn.

4human Helse og lege på nett i praksis

Med tilgang til vår HR-løsning og tjenesten 4human Helse har du til enhver tid kontaktinformasjon til utvidet helsehjelp via eget menypunkt.

I samtalen med innringeren ledes sykepleierne gjennom et strukturert spørreskjema (triage), der neste spørsmål er resultat av svaret på det foregående. Disse spørsmålene hjelper sykepleierne til å prioritere beskrevne symptomer og komme frem til riktige tiltak.

I 4human Helse skriver legene ut resepter, henvisninger og legeerklæringer.

4human Helse sine sykepleiere benytter et avansert medisinsk brukerstøtteverktøy som er utprøvd gjennom 10 år.

4human helse

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Når kan Helsetelefonen kontaktes?

24 timer i døgnet, 365 dager i året. Dette inkluderer også helligdager og ferier.

Hva kan jeg spørre om?

Eksempler på hva du kan få bistand med gjennom Helsetelefonen:

  • Søvn
  • Feber
  • Utslett
  • Stress
  • Smerter
  • Allergier
  • Vaksiner
  • Mobbing
  • Syke barn
  • Seksualitet
  • Egen sykdom
  • Hjelp for nybakte foreldre

Når bør jeg heller ringe legevakt?

Hvis det er helt akutt bør du ringe legevakten. Helsetelefonen gir deg anbefalinger og du får til enhver tid tilgang til helsepersonell som gir deg den beste anbefaling for hva du bør gjøre videre.

Hva kan Helsetelefonen hjelpe med?

Du får svar på hva du kan gjøre i akutte situasjoner og om hvordan du eventuelt kan behandle tilstanden selv, råd om førstehjelp og praktisk veiledning for å komme videre.

Hvis du trenger fysisk konsultasjon vil helsetelefonen anbefale fastlege eller legevakt. Du kan også få snakke med lege, få henvisning til spesialist og resept på medisin.

Kan nærmeste familie benytte seg av tjenesten?

Virksomheter som benytter seg av denne funksjonaliteten gir den ansatte og dens familie full tilgang til Helsetelefonens tjenester.

.