4human og Helsetelefonen tilbyr fri bruk av Helsetelefonen i 3 måneder. Alle ansatte i virksomheten får gratis tilgang til tjenesten for seg og sin nærmeste familie.
Med Helsetelefonmodulen kan du ringe Helsetelefonen når som helst, om hva som helst når det gjelder sykdom og helse. 24 timer i døgnet, 365 dager i året, både fra inn- og utland.
Når du ringer, får du snakke med en erfaren sykepleier som lytter til deg, stiller nødvendig spørsmål og gir deg et tydelig svar på hva du skal gjøre.
Landet er inne i en felles dugnad for å begrense spredningen av koronaviruset, noe som påvirker personer over hele landet. Mange har et stort ønske om å snakke med helsepersonell, hvilket er svært vanskelig i dagens situasjon. Folkehelseinstituttet sier at de som er i hjemmekarantene ikke skal testes, og myndighetene anbefaler nordmenn som kommer hjem fra utenlandsreise om ikke å ringe fastlegen.
Dette betyr at mange sitter hjemme i uvitenheten og med mange spørsmål. Har jeg symptomer, er jeg syk, må pårørende også i karantene – mange lurer på hva de skal gjøre selv om det kommer mye informasjon fra Folkehelseinstituttet. Derfor tilbyr 4human og Helsetelefonen i samarbeid fri bruk av modulen og tjenesten i 3 måneder.

Helsetelefonens online lege

Helsetelefonen

Har du psykiske utfordringer?
Fri bruk av helsetelefonen inkluderer blant annet:
Helsetelefon tjenesten dekker i stor grad det samme som en Helseforsikring med unntak av prioritering i kø for operasjoner.
- Resepter og vaksiner
- Henvisninger til spesialister
- Mulighet for videokonsultasjoner
- Rådgivende sykepleiere 24 timer i døgnet, 365 dager i året
- Lege er tilgjengelig for tjenester i tidsrommet 08:00 – 22:00 alle dager
- Jordmor er tilgjengelig for tjenester i tidsrommet 08:00 – 16:00 på alle hverdager
- Psykisk helsehjelp med sykepleier og selvhjelpsprogrammer innen angst, depresjon og søvnproblemer
Spesialister i Helsetelefonens nettverk
Følgende spesialister er tilgjengelig for Helsetelefonens leger og svarer på spørsmål fra legene senest dagen etter konsultasjonen med pasient:
- Ortoped
- Øyelege
- Nevrolog
- Psykolog
- Gynekolog
- Fysioterapeut
- Øre-nese-hals
- Hjertespesialist
Aktiver Helsetelefonen
Alle ansatte får fri tilgang til alle Helsetelefonens tjenester i 3 måneder.
Beskrivelse av tjenesten
I samtalen med innringeren ledes sykepleierne gjennom et strukturert spørreskjema (algoritme), der neste spørsmål er resultat av svaret på det foregående. Disse spørsmålene hjelper sykepleierne til å prioritere beskrevne symptomer og komme frem til riktige tiltak.
Helsetelefonens sykepleiere benytter et avansert medisinsk brukerstøtteverktøy som er utprøvd gjennom 10 år.
Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Åpningstider
Hva kan jeg spørre om?
- Søvn
- Feber
- Utslett
- Stress
- Smerter
- Allergier
- Vaksiner
- Mobbing
- Syke barn
- Seksualitet
- Egen sykdom
- Hjelp for nybakte foreldre
Når bør jeg heller ringe legevakt?
Hva kan Helsetelefonen hjelpe med?
Hvis du trenger fysisk konsultasjon vil helsetelefonen anbefale fastlege eller legevakt. Du kan også få snakke med lege, få henvisning til spesialist og resept på medisin.
Kan nærmeste familie benytte seg av tjenesten?

Innen HRM leverer 4human HRM leder- og personalsystemet Evolution. Dette komplette lederverktøyet forenkler og forbedrer lederens oppgaver og rutiner, gjennom bedret kontroll, enkelhet og organisering.
INFORMASJON
KONTAKT OSS
salg@4humanHRM.no
97 00 99 95 + tast 1
Rådhusgata 23B, 0158 Oslo
Tuneveien 89, 1712 Grålum
Skogstøstraen 25, 4029 Stavanger
Meld deg på Nyhetsbrev