Fri bruk av helsetelefonen

Tilgangen gjelder i 3 måneder
Få tilgang

4human og Helsetelefonen tilbyr fri bruk av Helsetelefonen i 3 måneder. Alle ansatte i virksomheten får gratis tilgang til tjenesten for seg og sin nærmeste familie. 

Med Helsetelefonmodulen kan du ringe Helsetelefonen når som helst, om hva som helst når det gjelder sykdom og helse. 24 timer i døgnet, 365 dager i året, både fra inn- og utland.

Når du ringer, får du snakke med en erfaren sykepleier som lytter til deg, stiller nødvendig spørsmål og gir deg et tydelig svar på hva du skal gjøre.

Aktiver tjenesten her.

Landet er inne i en felles dugnad for å begrense spredningen av koronaviruset, noe som påvirker personer over hele landet. Mange har et stort ønske om å snakke med helsepersonell, hvilket er svært vanskelig i dagens situasjon. Folkehelseinstituttet sier at de som er i hjemmekarantene ikke skal testes, og myndighetene anbefaler nordmenn som kommer hjem fra utenlandsreise om ikke å ringe fastlegen.

Dette betyr at mange sitter hjemme i uvitenheten og med mange spørsmål. Har jeg symptomer, er jeg syk, må pårørende også i karantene – mange lurer på hva de skal gjøre selv om det kommer mye informasjon fra Folkehelseinstituttet. Derfor tilbyr 4human og Helsetelefonen i samarbeid fri bruk av modulen og tjenesten i 3 måneder.

Helsetelefonens online lege

Du møter en sykepleier som setter deg i kontakt med en av våre erfarne leger. Helsetelefonen hjelper deg med resepter, legeerklæringer og henvisninger.

Helsetelefonen

Ring Helsetelefonen når som helst, om hva som helst når det gjelder sykdom og helse. 24 timer i døgnet, 365 dager i året, både fra inn- og utland. Når du ringer, får du snakke med en erfaren sykepleier som lytter til deg, stiller nødvendig spørsmål og gir deg et tydelig svar på hva du skal gjøre.

Har du psykiske utfordringer?

Få hjelp til å finne ut hva du trenger. Helsetelefonen gir deg råd om hva du kan gjøre videre. Dersom du vil søke offentlig hjelp kan de gi deg råd om hva du skal gjøre. De kan også gi deg råd om andre private tilbud.

Fri bruk av helsetelefonen inkluderer blant annet:

Helsetelefon tjenesten dekker i stor grad det samme som en Helseforsikring med unntak av prioritering i kø for operasjoner.

  • Resepter og vaksiner
  • Henvisninger til spesialister
  • Mulighet for videokonsultasjoner
  • Rådgivende sykepleiere 24 timer i døgnet, 365 dager i året
  • Lege er tilgjengelig for tjenester i tidsrommet 08:00 – 22:00 alle dager
  • Jordmor er tilgjengelig for tjenester i tidsrommet 08:00 – 16:00 på alle hverdager
  • Psykisk helsehjelp med sykepleier og selvhjelpsprogrammer innen angst, depresjon og søvnproblemer

Spesialister i Helsetelefonens nettverk

Følgende spesialister er tilgjengelig for Helsetelefonens leger og svarer på spørsmål fra legene senest dagen etter konsultasjonen med pasient:

  • Ortoped
  • Øyelege
  • Nevrolog
  • Psykolog
  • Gynekolog
  • Fysioterapeut
  • Øre-nese-hals
  • Hjertespesialist

Aktiver Helsetelefonen

Alle ansatte får fri tilgang til alle Helsetelefonens tjenester i 3 måneder.

Beskrivelse av tjenesten

I samtalen med innringeren ledes sykepleierne gjennom et strukturert spørreskjema (algoritme), der neste spørsmål er resultat av svaret på det foregående. Disse spørsmålene hjelper sykepleierne til å prioritere beskrevne symptomer og komme frem til riktige tiltak.

I Helsetelefonen skriver legene ut resepter, henvisninger og legeerklæringer.

Helsetelefonens sykepleiere benytter et avansert medisinsk brukerstøtteverktøy som er utprøvd gjennom 10 år.

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Åpningstider

24 timer i døgnet, 365 dager i året. Dette inkluderer også helligdager og ferier.

Hva kan jeg spørre om?

Eksempler på hva du kan få bistand med gjennom Helsetelefonen:

  • Søvn
  • Feber
  • Utslett
  • Stress
  • Smerter
  • Allergier
  • Vaksiner
  • Mobbing
  • Syke barn
  • Seksualitet
  • Egen sykdom
  • Hjelp for nybakte foreldre

Når bør jeg heller ringe legevakt?

Hvis det er helt akutt bør du ringe legevakten. Helsetelefonen gir deg anbefalinger og du får til enhver tid tilgang til helsepersonell som gir deg den beste anbefaling for hva du bør gjøre videre.

Hva kan Helsetelefonen hjelpe med?

Du får svar på hva du kan gjøre i akutte situasjoner og om hvordan du eventuelt kan behandle tilstanden selv, råd om førstehjelp og praktisk veiledning for å komme videre.

Hvis du trenger fysisk konsultasjon vil helsetelefonen anbefale fastlege eller legevakt. Du kan også få snakke med lege, få henvisning til spesialist og resept på medisin.

Kan nærmeste familie benytte seg av tjenesten?

Virksomheter som benytter seg av denne funksjonaliteten gir den ansatte og dens familie full tilgang til Helsetelefonens tjenester.

Aktiver tjenesten!

*Ditt personvern er viktig for oss. Du kan når som helst trekke samtykket tilbake og endre dine e-postpreferanser. Personvernerklæring.

Innen HRM leverer 4human HRM leder- og personalsystemet Evolution. Dette komplette lederverktøyet forenkler og forbedrer lederens oppgaver og rutiner, gjennom bedret kontroll, enkelhet og organisering.

KONTAKT OSS

   salg@4humanHRM.no
   97 00 99 95       + tast 1
   Rådhusgata 23B, 0158 Oslo
   Tuneveien 89, 1712 Grålum

   Skogstøstraen 25, 4029 Stavanger
   Meld deg på Nyhetsbrev